سفارش تبلیغ
صبا ویژن

40هزار میلیارد ریال برای بازسازی شبکه فاضلاب خرمشهر و آبادان برآ

40هزار میلیارد ریال برای بازسازی شبکه فاضلاب خرمشهر و آبادان برآورد شد

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برای ایجاد شبکه فاضلاب خرمشهر و آبادان 40 هزار میلیارد ریال نیاز به بودجه دارد.

به گزارش خبرآنلاین از  سازمان منطقه آزاد اروند،موعود شمخانی اظهار داشت: متاسفانه ساخت و سازهای سال‌های اخیر در آبادان و خرمشهر باعث فرسودگی شبکه‌ فاضلاب در این 2 شهر شده است.

وی افزود: درصد زیادی از شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر نیاز به بازسازی و یا احداث جدید دارد که برای اجرایی شدن آن 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان در سال‌های اخیر عملیات احداث و یا بازسازی شبکه فاضلاب در شهرهای آبادان و خرمشهر را انجام داده است و این عملیات نیز همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در حوزه آب خرمشهر و برای ایجاد شبکه آب در کوی ویلا، کوی ایثار، کوی بهروز، کوی کرامندان و برخی نقاط دیگر این شهر تفاهم نامه 12 هزار میلیارد ریالی با سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان منعقد شد و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شد.

شمخانی تصریح کرد: همچنین برای احداث شبکه آب کوی امیر آباد شهرستان آبادان تقاهم نامه 220 میلیارد ریالی با سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان منعقد شد و این پروژه اکنون به بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسده و حجم زیادی از این منطقه دارای شبکه آب شده است، البته برای پایان یافتن این پروژه 200 میلیارد ریال نیز تعدیل گرفته خواهد شد. که هزینه دریچه چدنی فاضلاب هم لحاظ شده است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: شبکه آب در مناطق دهکده بریم و طویشه، برخی نقاط ذولفقاری و کوی طلاب نیز احداث شد و شبکه آبرسانی این مناطق نیز بروز رسانی شده است.

وی به مشکل تملک برای ایجاد شبکه آب و فاضلاب در برخی مناطق آبادان اشاره کرد و گفت: برای اجرایی شدن پروژه آبرسانی و فاضلاب در برخی مناطق آبادان مانند کوی شطیط و علوانیه مشکل تملک وجود دارد که پس از تعیین تکلیف این زمین‌ها عملیات احداث شبکه آب آغاز می شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

48